Entre aquestes hi ha les línies que uneixen Tarragona amb Valls, Vila-seca, Roda de Barà i el Catllar. Aquesta és la primera mesura que aplica el Consorci del Transport del Camp de Tarragona, integrat per la Generalitat i els ajuntaments de Tarragona, Reus, Valls, Vila-seca i Salou amb l’objectiu de potenciar el transport públic interurbà. Al llarg de 2006 es preveu ampliar més línies. La primera fase, que es posa en marxa avui, suposa una inversió de 337 mil euros i representarà 12 mil noves expedicions a l’any. Es preveu un increment del 10% en el nombre de passatgers. El secretari per la mobilitat del govern català, Manel Nadal, ha explicat que l’objectiu és que les línies principals tinguin una freqüència de pas fixa. El secretari per la mobilitat també ha avançat que el segon semestre de 2006 es posarà en marxa, de forma pilot, una primera fase de la unificació tarifària. Els usuaris podran pujar als autobusos municipals de Reus i Tarragona i els que uneixen les dues ciutats amb un únic bitllet. Manel Nadal també ha explicat que s’està treballant per implantar un sistema de transport públic que doni servei als treballadors dels polígons industrials de les zones turístiques. A més, es negocia que les empreses municipals de transports de Tarragona i Reus puguin realitzar alguns serveis interurbans. Entre els projectes de futur també hi ha garantir l’accés amb transport públic a l’estació de l’AVE, a Perafort, i millorar la informació als usuaris.
Redacció Tarragona Ràdio