12 persones sense sostre han estat ateses aquesta passada nit en el marc de l’Operació Iglú. Segons informa l’Ajuntament, només una persona ha acceptat l’allotjament. Sis persones han rebut assistència en forma de mantes i menjar calent i les cinc restants han rebutjat qualsevol tipus d’ajuda.
El dispositiu està format per la Guàrdia Urbana, Serveis Socials, Protecció Civil i Creu Roja. L’operatiu es va posar en marxa aquest dimarts per les baixes temperatures. Aquesta propera nit ja no sortirà, segons ha comunicat el consistori.
L’Operació Iglú es troba en fase de pre-alerta des del novembre i es posa en funcionament en el cas que es tingui la previsió d’una davallada important de les temperatures i s’activi l’alerta d’onada de fred des de Protecció Civil de la Generalitat. El dispositiu està format per un equip de deu persones.
A més, de l’Operació Iglú, l’Ajuntament ha pres altres mesures per prevenir riscos i accidents al terme municipal. Els serveis municipals d’assistència i emergència estan activats per intervenir en el cas que sigui necessari i s’ha fet provisió de sal, per si cal posar-ne en alguns carrers de la ciutat. A més, la neteja de carrers amb aigua s’ha suspès pel risc que es formin plaques de gel i el servei es reprendrà quan es recuperin les temperatures.