Lleó XIV desembarca a Catalunya. Al migdia oferirà una vetlla d’oració a la catedral de Barcelona i, a la tarda, oficiarà una missa a l’Estadi Olímpic Lluís Companys. L’acte, a partir de les 18h, comptarà amb una nodrida representació tarragonina: unes 500 persones hi aniran a través dels 7 autobusos gestionats per l’Arquebisbat.
Dos dels autobusos sortiran des de Tarragona, un des de Reus, i també se n’han previst des de Valls, El Vendrell i Montblanc. També hi haurà presència d’escolars tarragonins a banda de gent que s’hi desplaça amb el seu vehicle privat i que té entrada per accedir al recinte.
Però la representació tarragonina no s’acabarà aquí. I és que una reproducció de la Nina d’Ivori serà un dels dos obsequis que el president de la Generalitat, Salvador Illa oferirà a Lleó XIV, una de les peces icòniques de la Necròpolis paleocristiana, i de les més emblemàtiques de l’arqueologia del país. A Barcelona també li espera el bàcul inspirat en Gaudí del tarragoní Joan Serramià.
El Provicari General per a la pastoral de l’Arquebisbat de Tarragona, mossèn Joan Àguila, ha explicat a Tarragona Ràdio que hi ha molta expectativa al voltant de la visita del Sant Pare. Destaca, especialment, la mobilització que ha aconseguit generar entre la gent jove.
Tot plegat serà abans de beneir i inaugurar la Torre de Jesucrist de la Sagrada Família, aquest dimecres. Al matí, però, passarà per Montserrat.
El Papa aterra al Prat per iniciar dos dies de visita a Catalunya
El papa Lleó XIV ha aterrat a l’aeroport del Prat a les 12.45 h d’aquest dimarts, uns vint minuts més tard del que estava previst. Ha arribat a la terminal corporativa, amb un avió que havia enlairat de Madrid poc després de les 11.45 h.
El pontífex ha trigat gairebé un quart d’hora a sortir de l’avió, en part degut a motius protocol·laris perquè la catifa vermella no estava del tot ben situada. A peu de pista del Prat l’ha rebut el president de la Generalitat, Salvador Illa, que l’ha acompanyat a la línia de salutacions, on l’esperaven una desena d’autoritats. Lleó XIV ha pujat al cotxe oficial per anar cap a la catedral de Barcelona i començar així dos dies de visita amb una agenda atapeïda d’actes i trobades.
- En comú Podem Tarragona celebra l’acord de les educadores subrogades de les llars d’infants
- L’Ajuntament obre la licitació per la renovació de l’asfalt de l’avinguda Montsant i el Passeig de Santa Isabel
- El Consell Municipal d’Infants de Tarragona celebra el plenari de final de curs
- Blau de Prússia a Expoquímia 2026: talent, química i futur
- L’Ajuntament de Tarragona busca el consens de tots els grups municipals per a la venda de les accions del Nàstic
