Urbaser començarà a netejar la ciutat a partir del 4 de novembre. Aquest dijous, l’Ajuntament de Tarragona i l’empresa han signat el nou contracte, que suposarà deixar enrere una etapa de més de 60 anys durant la qual el servei l’ha estat prestant FCC. El desembarcament de la nova companyia portarà diferents millores, algunes més immediates que d’altres, però amb l’objectiu d’avançar cap a l’objectiu de tenir una ciutat més neta.

Ja, d’entrada, es retiraran els contenidors soterrats, que seran substituïts per contenidors de superfície. L’operació es completarà de cara al juny vinent. És una de les novetats que acompanyarà el nou contracte de la brossa, que també preveu un reforç generalitzat de la neteja -especialment a les tardes però també es treballarà els diumenges i festius- o la creació d’una brigada específica per eliminar grafitis o excrements de colom o gossos.

Però n’hi haurà més, de novetats. Per exemple, s’implantarà un sistema de recollida per zones pels residus voluminosos que es podrà fer a la porta del domicili o al replà, per tal de donar una correcta atenció a les persones grans o amb mobilitat reduïda. També augmentarà la recollida comercial al centre i als barris.

L’abast també serà més gran. I és que Urbaser estendrà el servei a zones que fins ara no estaven incloses, com Joan XXIII, Tamarit o espais privats d’ús públic com els interblocs de Campclar, Sant Salvador i Sant Pere i Sant Pau. A més, s’implantaran illes emergents a la Part Alta en substitució de les papereres mòbils i es col·locaran més contenidors d’oli i tèxtil arreu del terme.

L’alcalde, Rubén Viñuales, que veu enfilar el gran repte de ciutat del present mandat, explica que és una fita important que marca l’inici d’una nova etapa, amb un servei de neteja modern i adaptat a les necessitats actuals. Hi haurà millores que es notaran de seguida i altres trigaran més en arribar, com la nova maquinària. En aquest sentit, es contemplen més de 26 MEUR en inversions. Diu Viñuales que es guannyarà en eficiència però també en transparència, perquè hi haurà més control intern i extern, com també ciutadà, perquè es podrà fer seguiment de l’execució del servei a temps real.

Per la seva banda, el director global de serveis urbans d’Urbaser, Alejandro de la Joya, ha manifestat que esperen millorar el servei i les prestacions que oferia Fomento i admet que “el repte és que la ciutadania percebi el canvi”.

A partir del novembre s’obrirà una fase de transició de servei durant la qual hi haurà màquines de neteja i recollida de lloguer i se n’arranjaran algunes. El contracte, amb una durada de 10 anys i un import anual de més de 20 MEUR, donarà servei als més de 141.000 habitants de Tarragona.