L’equip URVoltage Racing, format per estudiants de la Universitat Rovira i Virgili, ha fet història aquest cap de setmana al circuit de MotorLand Aragó en completar per primera vegada amb la seva moto totes les voltes de la cursa de la categoria elèctrica de MotoStudent, una competició internacional que reuneix més de 50 equips universitaris d’arreu del món. L’equip de la URV va assolir un novè lloc a la segona tanda de la cursa, una posició que representa el millor resultat de l’escuderia en els vuit anys de participació en la competició.
URVoltage Racing ha desenvolupat durant dos anys, fruit d’un treball intens, el seu propi prototip elèctric, combinant coneixements de mecànica, electrònica, informàtica i telecomunicacions. La moto també va superar amb èxit les proves estàtiques de la competició, que no es limita a la cursa, entre les quals la de resistència del xassís a més de 200 quilos de pressió i la de seguretat de les bateries sota pluja simulada.

José Luis Ramírez, tutor de l’equip i coordinador del grau en Enginyeria Electrònica, Industrial i Automàtica de la URV, destaca “l’altíssim nivell i la gran participació d’aquesta edició, amb més de cinquanta equips, fet que ha convertit la competició en una de les més exigents i divertides dels darrers anys”. Malgrat patir problemes de sobreescalfament de les bateries tant a la classificació com a la cursa, la pilot de l’equip va aconseguir completar les sis voltes reglamentàries, una fita mai assolida fins ara per l’equip de la URV.
El projecte ha implicat una trentena d’estudiants, dels quals 24 es van desplaçar al circuit, situat a Alcanyís, per participar directament en la competició. Entre ells hi havia futurs enginyers, informàtics i experts en comunicació audiovisual i en gestió d’empresa. Ramírez va voler fer un agraïment especial a l’equip de comunicació audiovisual i a l’estudiant d’ADE que ha liderat la gestió econòmica del projecte: “Han estat autèntics titans. Sense ells, aconseguir finançament i coordinar un equip d’aquestes dimensions hauria estat impossible.”
Entre les millores implementades respecte a edicions anteriors hi ha la reducció del pes de les bateries, la millora del xassís i una telemètrica avançada que permetia monitorar en temps real l’estat de la moto. Aquestes modificacions van fer possible una conducció més àgil i segura.

Més enllà dels resultats, Ramírez subratlla que “el veritable aprenentatge ha estat topar amb la realitat del món professional: buscar patrocinadors, treballar fora d’hores i aprendre a coordinar un projecte d’enginyeria complex”.
Els membres de l’equip asseguren que URVoltage Racing és molt més que una activitat extraacadèmica. La convivència diària, els mesos de treball al taller i fins i tot els àpats compartits “a peu de porta” han consolidat, tal i com afirmen un equip humà “excepcional”. “Si aquests estudiants de vint anys han aconseguit aixecar un projecte com aquest, individualment podran amb tot el que es proposin”, afirma José Luis Ramírez.
URVoltage Racing ja treballa en el nou projecte per a la pròxima edició de MotoStudent, d’aquí a dos anys. Tot i que encara cal assegurar el finançament, Ramírez confirma que la URV continuarà com a principal patrocinador i anima qualsevol estudiant, sigui del grau que sigui, a sumar-se al projecte. Els interessats poden contactar amb l’equip a través del perfil d’Instagram d’URVoltage Racing i proposar de quina manera poden contribuir a fer créixer aquesta escuderia universitària.
- Perro Verde, el nou disc de Erik López
- Show me Now amb S’Naked
- Martorell denuncia que Tarragona perd la gestió del patrimoni de Tarraco amb el Consorci
- ERC manifesta la seva preocupació pels estatuts del Consorci del Patrimoni Romà Tàrraco
- Més de 250 persones han assistit a la inauguració del nou curs acadèmic de la URV
