La variant de Valls s’inaugurarà oficialment aquest dimecres amb la presència del conseller de Territori, Josep Rull, i l’alcalde de Valls, Albert Batet.

Es tracta d’un tram de 800 metres que uneix dues de les principals carreteres del terme, la de Tarragona -la N-240-, i la d’Alcover i Reus -C-37. És precisament a la C-37 on hi ha l’accés a l’autovia A-27. És per això que la nova variant facilita la connexió i afluència de vehicles amb aquesta via ràpida a Tarragona que va construir Foment i que, ara per ara, acaba a Valls, a l’espera que en un futur pugui allargar-se fins a Montblanc. La variant de Valls, finançada per la Generalitat per un import de 2,6 milions d’euros, estalviarà el pas de vehicles i camions per l’interior de la capital de l’Alt Camp. L’alcalde vallenc, Albert Batet, destaca en declaracions a l’ACN que es tracta d’una via molt esperada.

La nova via té dos carrils de 3,5 metres d’amplada i vorals d’1,5 metres. També inclou un pont d’uns deu metres d’alçada per salvar el torrent del Puig.
Foment va plantejar el traçat de l’A-27 per l’oest del terme de Valls.
L‘Ajuntament de Valls i la Generalitat van coincidir en la necessitat de construir aquesta variant o ‘bypass’, tant per millorar la connectivitat amb l’autovia, com per enllaçar dues carreteres molt transitades d’accés a Valls.

Etiquetat: