Gerard Armillas ha guanyat la primera prova de la Copa d’Espanya èlit-sub23 que ha arrencat aquest diumenge a la població extremenya de Don Benito en el ja tradicional Circuit Guadiana. El cap de files del Team Compak-Club Ciclista Campo Claro s’ha enfundat el mallot de líder del prestigiós campionat de ciclisme amateur on hi participen 25 equips i uns 200 corredors.
Armillas ha demostrat la seva fortalesa en les quatre pujades a l’Alt de Magacela, sempre atent als ciclistes dels equips favorits: Lizarte i Caja Rural.
El corredor de l’esquadra tarragonina ha coronat en primera posició el darrer ascens al port i s’ha plantat a 6 quilòmetres de meta amb altres tres rivals que s’han disputat la victòria. Armillas ha estat el més ràpid i ha guanyat la primera de les 9 cites de la Copa d’Espanya. Precisament la de Don Benito era l’única que li faltava per guardar a la particular vitrina de trofeus al mànager general del Team Compak, Antonio Pineda.
Ha reconegut que li ha fet molta il·lusió haver sumat aquesta victòria que, segons ha explicat a Tarragona Ràdio, dóna moral de cara a afrontar tot el que queda de Copa d’Espanya. Pineda ha elogiat el treball de tot l’equip, corredors i staff tècnic, i ha destacat les opcions d’Armillas de plantar cara en aquest campionat estatal. Diu que el ciclista està fort i recorda que la Copa es guanya sumant punts i que, per tant, la clau és la regularitat. Assegura que Gerard Armillas és un dels favorits per adjudicar-se l’edició de 2019 tot i admetre que queden moltes proves i que hi ha molts equips i corredors importants que aspiren al mateix.
Antonio Pineda considera que el Circuit Guadiana era difícil de guanyar perquè és la primera prova i encara no es coneix com arriben els rivals enguany a la Copa d’Espanya.
Recordem que amb Antonio Pineda, el Club Ciclista Campo Claro ha guanyat una Copa d’Espanya. La d’Edu Prades de 2012.
El Director Esportiu, Francesc León, s’ha mostrat molt satisfet per la victòria i lideratge d’Armillas tot i ser conscient que s’ha de tocar de peus a terra. Explica que aquest diumenge, el corredor del Team Compak ha estat concentrat en tot moment i atent a les ordres que li donaven des del cotxe a través de l’auricular.
Un Gerard Armillas que ja va fer tercer en l’edició de l’any passat del Circuit del Guadiana i que demostra que se li dona bé aquest recorregut.
Ara l’equip tindrà dues setmanes de marge per preparar la propera cita de la Copa d’Espanya que es disputarà el 10 de març. Serà el Trofeu Guerrita de la població murciana d’Alcantarilla.