Aquest migdia se celebrarà el funeral a l’església de Sant Esteve, de Vila-seca, per l’última víctima de la violència de gènere.Uns 700 veïns de la localitat es van concentrar ahir al vespre a la plaça de l’Església del municipi per rebutjar la mort de Josefina Ruiz de 48 anys que diumenge perdia la vida a mans del seu marit al barri de Miramar.La protesta va ser convocada per les entitats de dones i l’Ajuntament i s’hi van sumar diferents càrrecs institucionals.Al matí s’havia fet ja una altra concentració silenciosa a la plaça de la Font de Tarragona.D’aquesta manera es va expressar condol i condemna per aquest darrer cas de violència de gènere viscut a Vila-seca.S’hi van afegir representants del consistori, de la Generalitat i ciutadans. La tinent d’alcalde de Polítiques d’Igualtat, Victòria Pelegrin, va expressar el condol a la família i va ressaltar que cal seguir treballant i fent pedagogia per eradicar la violència de gènere. El delegat del govern a Tarragona, Xavier Sabaté, també va lamentar els fets i va instar els ciutadans a denunciar qualsevol actitud de violència per evitar successos com el d’aquest diumenge a Vila-seca.Aquesta ha estat la novena víctima per violència de gènere a Catalunya en el que portem d’any, i la segona de la demarcació de Tarragona. El passat 15 de març, una jove d’Altafulla va ser assassinada per la seva parella.