Dues dones han mort a mans de les seves parelles aquest 2010 al camp de Tarragona. Un dels assassinats es va registrar al mes de febrer a Alcover. Una dona de 36 anys va ser atacada amb un ganivet pel seu marit que, a més, la va esquarterar i va repartir les parts del cos per diferents punts de l’AP-7.L’altra cas mortal de violència de gènere va tenir lloc a l’octubre a la ciutat de Tarragona. Una noia de 26 anys va morir a mans del seu marit juntament amb els seus dos fills.L’escenari d’aquest últim crim va ser un pis del carrer Reial. Ã?s per això que l’acte Institucional a Tarragona del Dia Internacional per a l’eradicació de la violència de gènere s’ha fet aquest dijous a la plaça dels Infants, a la Part Baixa de la Ciutat.El psicòleg del Departament de Justícia de la Generalitat, Sergi González, ha llegit el manifest i ha demanat la implicació de tota la ciutadania.Enguany, més de 670 dones han estat ateses per maltractament a la demarcació.A més, el Servei d’Informació i Atenció a les dones ha actuat aquest 2010 en més de 2.500 casos.La tinent d’alcalde de l’Ã?rea de Serveis a la Persona, Victòria Pelegrín, ha fet una crida a identificar i denunciar maltractaments.Més d’un centenar de persones han participat en l’acte de la Plaça dels Infants.