Un estudi internacional liderat per la URV conclou que una dieta rica en fibra i cereals integrats redueix el risc de mort, especialment per càncer, en persones amb risc cardiovascular elevat.
La recerca ha estat realitzada per l’Institut de Recerca Biomèdica CatSud i el CIBEROBN. Aquesta indica que els carbohidrats que consumim han de ser de bona qualitat. És a dir, de baix índex glucèmic. Ho explica Jordi Salas, investigador del Departament de Bioquímica i Biotecnologia de la URV.
L’equip investigador va fer un estudi amb dades de 7.210 adults de tercera edat amb risc cardiovasculars i va avaluar com en aquests s’associava la qualitat dels carbohidrats amb la mortalitat per causa cardiovascular. Durant aquest període, es va observar que aquelles persones que consumien carbohidrats de millor qualitat tenien menor risc de mort.
L’anàlisi també va permetre identificar quins components dels hidrats de carboni de qualitat tenen més pes en aquesta associació. Es va revelar, així, un benefici més gran en el consum d’aliments rics en fibra com les fruites, les verdures, els llegums, els fruits secs i els cereals integrals, davant dels productes elaborats amb farines refinades o les begudes ensucrades.
Més enllà de la quantitat d’hidrats, també s’esmenta la importància de valorar la qualita global de la dieta i no limitar-se a comptar els grams consumits.

