Tarragona Ràdio ha iniciat la programació regular de la temporada 2025-2026, comptant ja les setmanes per arribar a la celebració del seu 40è aniversari, el proper 17 de febrer. Una fita que es produirà després d’una temporada de rècords, en què l’Empresa Municipal de Mitjans de Comunicació de Tarragona (EMMCT-Tarragona Ràdio) tancava l’exercici 2024 amb 116.078,5 euros de facturació en serveis i publicitat, una xifra que no s’assolia des de 2011 i que suposa un increment del 51% respecte de 2023, segons consta en l’històric de l’emissora i en l’Informe de Gestió de l’empresa.

Durant aquest exercici, Tarragona Ràdio també ha reforçat el seu lideratge en l’àmbit de l’àudio digital en català, amb 202.625 hores consumides pels usuaris (un 75% per sobre de 2023) i gairebé 25.000 pòdcasts descarregats a la plataforma de referència Spotify, on l’emissora ha crescut a un ritme del 160% respecte de l’exercici anterior.

Aquestes dades d’audiència i facturació enllacen amb l’informe de l’agència ACCIÓ de la Generalitat de Catalunya que es va a conèixer el 25 de gener de 2025 i que situava Tarragona Ràdio entre les 15 plataformes de ràdio i pòdcast més rellevants de la cadena de valor del sector audiovisual català.

Líders de la demarcació

De fet, la responsable de l’estudi, Imma Rodríguez, també va confirmar als responsables de l’emissora que Tarragona Ràdio se situa ja en el TOP-5 de Catalunya i és actualment la plataforma més rellevant amb seu social a la demarcació Tarragona, només per darrere de mitjans de molt major abast territorial, com Rac-1 o Catalunya Ràdio, i de plataformes de distribució internacionals com Ivoox.

Les dades d’audiència en l’àmbit d’àudio digital queden paleses en els informes certificats per l’empresa proveïdora dels serveis d’streaming i àudio a la carta Enacast, de referència entre les emissores municipals públiques i privades de Catalunya, i pels sistemes d’analítica de consum d’Spotify i Youtube.

Concretament, en aquest exercici, Tarragona Ràdio suma un 21,1% més d’usuaris actius (un total de 90.534 en tot l’any 2024 i uns 7.544 de mitjana mensual) i ha captat 5.247 oients nous a Spotify, plataforma on l’audiència ha consumit 24.429 nous capítols de pòdcasts carregats al perfil de l’emissora.

Vídeo, web i xarxes

Malgrat que Youtube no forma part de l’objecte principal de l’EMMCT-Tarragona Ràdio, centrada en l’àudio de servei i de qualitat, a la plataforma de vídeo s’han assolit 50.609 visualitzacions, un 31% per sobre de les assolides en l’exercici anterior.

En quant al lloc web www.tarragonaradio.cat, l’empresa municipal compta amb una audiència estable que voreja el mig milió de visites anuals i s’apropa als 190.000 usuaris únics.

Instagram segueix essent la xarxa social on més creix l’emissora (+25,6% respecte de 2023), mentre que Twitter i Facebook compten amb audiències estables però que segueixen creixent a un ritme d’entre l’1,5 i el 2% anual. Entre les tres xarxes socials, Tarragona Ràdio acumulava 33.169 seguidors i seguidores en el tancament de 2024.