Una macrooperació policial que s’ha dut a terme arreu d’Europa contra la pedofília a través d’Internet ha comportat detencions a Tarragona. També a Barcelona i Girona. Segons ha informat el Ministeri de l’Interior, en el conjunt de l’Estat hi ha hagut 24 detencions, que formen part de les 75 que s’ha fet a diversos països europeus en el marc del mateix operatiu. A banda s’han comissat més de 400.000 arxius explícits d’abusos sexuals a menors, entre els quals hi ha nens de mesos. La Guàrdia Civil ha fet 24 escorcolls hi ha comissat material informàtic divers, com ara 65 discs durs o diversos ordinadors portàtils.
Entre el material incautat, hi apareixen vídeos i fotografies d’abusos sexuals a nadons, infants i adolescents. A banda, la policia indica que hi ha arxius on s’aprecien escenes de contingut elevat de violència sexual exercida sobre les víctimes menors d’edat.
La investigació va començar després que la policia suïssa detectés usuaris de xarxes d’intercanvi d’arxius a Internet de contingut pedòfil als països on s’ha dut a terme l’operació.

