El Port de Tarragona aposta pel ferrocarril per optimitzar i descarbonitzar el transport agroalimentari. Amb una inversió de 35 M €, el projecte de les empreses Grup Jorge i Go Transport inclou una nova nau al Moll d’Aragó i locomotores elèctriques.

El projecte inclou la concessió a Analògic, empresa que pertany a Grup Jorge, d’una nau al Moll d’Aragó del Port de Tarragona. Des d’aquest punt es gestionarà els enviaments de cereals i d’altres productes agroalimentaris als seus centres de producció. Així mateix, Go Transports inverteix en unes noves locomotores elèctriques que permetran que les operatives siguin un 16% més eficients. Els combois tindran una capacitat més gran i permetran optimitzar al màxim els processos de càrrega.

Aquest matí, el conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya ha assistit a la presentació del projecte. Òscar Ordeig ha posat en valor les inversions d’empreses privades per avançar cap a la descarbonització

L’objectiu és que amb aquest projecte es reforci el ferrocarril com a mitjà de transport més eficient. Pretenen transportar 306 mil tones de cereal a l’any des de les instal·lacions del Port fins a les estacions de Zureña i Sariñena, a l’Aragó. Això permetrà reduir dels 12 mil trajectes en camió pels 350 trens, que suposarà una reducció de 6.000 tones de CO₂ derivades del transport.