Els seixanta metres del Balcó del Mediterrani més malmesos presentaran una imatge renovada al març de 2010, un cop es completin els treballs de restauració.L’actuació s’ha iniciat aquest cap de setmana amb la instal·lació d’una gran bastida al tram dret del balcó, el que toca amb la Baixada del Toro.Primer s’arranjarà aquest tram i, en una segona fase, s’intervindrà als trenta metres següents fins el Passeig de les Palmeres.Les obres consistiran en la restauració de la base i la barana del balcó, força malmès després de 119 anys d’història. També es repintarà tota l’estructura i es consolidarà els enclavatges de ferro. Durant els sis mesos que durin els treballs, una part del balcó sempre estarà obert i accessible als ciutadans.Posteriorment, la barana s’ampliarà en 30 metres més fins arribar a les escales del Miracle, d’accés a l’amfiteatre.L’alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, ha destacat la importància d’aquesta actuació, la primera reforma en profunditat que es fa a aquesta icona de la ciutat, que data de l’any 1890.La restauració dels dos trams de Balcó suposarà una inversió de 228 mil euros. Un cop enllestits els treballs, i a títol anecdòtic, cada escola de la ciutat apadrinarà un dels pilars que configuren la barana.
El partit SD Huesca 2 – Nàstic 0
