El Ball de Diables protagonitza els barrilets i l’edició especial de Chartreuse amb motiu de Santa Tecla.

D’aquesta manera es vol commemorar el 30è aniversari de la recuperació de l’entitat, amb la qual el licor manté una relació especial des de fa temps. I és que d’un integrant del Ball de Diables va sorgir la idea, 15 anys enrere, de crear una beguda pròpia per la festa major de Tarragona: la mamadeta.

Des de fa una dècada els monjos cartoixans elaboren un Chartreuse groc d’edició limitada, de 43 graus, tres més del que és habitual. Es distribuiran 4.000 ampolles d’aquest licor i un miler del verd, de 55 graus, totes elles amb el logotip de Santa Tecla i del Ball de Diables a la contra etiqueta.

El preu de cada ampolla oscil·larà entre els 18 i els 20 euros. En paral·lel es posaran en circulació 15 mil barrilets, de color verd i també dedicats a l’element de foc pels seus trenta anys de vida.

La responsable comercial de Chartreuse, Marianne Waffelaert, explica aquest vincle especial amb el Ball de Diables. 

Progressivament el Chartreuse va prenent protagonisme al programa festiu de Santa Tecla. És la base de la mamadeta, beguda per excel·lència, i d’ella surten productes de tot tipus com gelat, còctels variats i, fins i tot, botifarra amb regust a aquest licor propi d’aquí.