Torna el carnet de boletaire a Poblet després que l’any passat se suspenguès per falta d’exemplars.
L’autorització, que permet a l’aficionat anar a buscar bolets a la zona del Paratge Natural d’Interès Nacional de Poblet, ja es pot adquirir des d’aquest dimarts.
El preu és de 10 euros pels foranis per a tota la temporada, 5 euros els menors d’edat i jubilats. Els locals només han de pagar el preu simbòlic d’1 euro. Com a novetat, s’ha implementat la tramitació telemàtica per facilitar la compra de les autoritzacions per a la temporada. També existeix una nova modalitat d’autorització diària de 3 euros per persona.
Aquesta és l’única zona de Catalunya, de moment, on la recol·lecció de bolets està regulada, a través d’un pla pilot.  Inicialment era de dos anys, però la Generalitat el va ampliar a quatre. Després d’una excel·lent estrena l’any 2012, amb més de 2.000 carnets tramitats, l’any passat es va haver de suspendre per la poca producció de bolets. Enguany la campanya arrenca amb expectació. Més d’una vintena de persones ja s’han interessat en aconseguir el carnet que permet recol·lectar com a màxim 6 quilograms per persona i dia.

Etiquetat: