El comitè d’empresa de la química Ercros ha acordat iniciar una vaga indefinida a partir de dilluns, 11 de març, han informat fonts sindicals. El president del comitè, Francisco García, ha avançat que les concentracions a l’esplanada dels camions de la fàbrica continuaran per protestar contra l’ERO que s’ha plantejat des de l’empresa, almenys fins a l’inici de la vaga.Aquest dimecres, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha recordat a Ercros el suport financer rebut en el passat per part del Govern per intentar forçar la companyia a traslladar les negociacions de l’ERO des de Madrid a Catalunya. Després de mantenir una reunió amb l’alcalde de Flix i el comitè d’empresa de la planta electroquímica del municipi sobre la qual pesa l’amenaça de 156 acomiadaments, Mas ha avançat que l’executiu “farà la pressió que calgui” per minimitzar els efectes del conflicte. Amb tot, ha descartat jugar de forma imminent la carta de la responsabilitat ambiental de l’empresa en la contaminació del pantà de Flix per evitar “provocar incomoditats” en la negociació.D’altra banda, un ple extraordinari i una concentració de protesta amb 700 escolars són les accions que ha programat el poble de Flix, coincidint que aquest dijous i divendres es reprenen a Madrid les negociacions de l’ERO d’Ercros. D’una banda, el ple, convocat per aquest dijous a les tres de la tarda, restarà tancat a la sala de plens fins que s’acabi la reunió de la mesa de negociació. D’altra banda, divendres a dos quarts de dotze del migdia tindrà lloc la concentració dels alumnes dels centres educatius de Flix, d’edats compreses entre els 0 i 18 anys. Sota el lema ‘Ercros ens vol robar el futur’, es concentraran davant de l’Ajuntament de Flix, a la plaça de l’Església, per tal de donar suport a tots els afectats.