El curs escolar 2006-2007 començarà dimarts vinent amb més alumnes, més professors i més aules prefabricades. També serà el curs en el que s’implantarà la sisena hora lectiva, que arribarà al 51% dels centres que depenen de la Generalitat. Concretament, 91.475 alumnes de les comarques de Tarragona començaran dimarts vinent el nou curs escolar, són gairebé 4.000 més que l’any passat. Un 72% de l’alumnat tindrà per primer cop la sisena hora lectiva. El Departament d’Educació ha contractat 257 nous professors per aplicar aquesta nova mesura, que pretén reforçar les àrees de matemàtiques, lectura i anglès. En total hi haurà 1.050 nous professors enguany. En aquest curs l’assignatura pendent continuen sent les aules prefabricades. Seran 138 en el conjunt de la demarcació, en les que hi estudiaran uns 3.500 alumnes. Pel que fa als projectes, n’hi ha 27 de reforma, ampliació o nova construcció, que s’estrenaran amb el nou curs. D’aquests n’hi ha cinc a Tarragona ciutat. Són l’ampliació dels CEIP la Floresta i els IES Martí i Franquès i Camp Clar; la reforma de l’IES Vidal i Barraques i el nou IES Coll Blanc. També hi ha obres començades en d’altres 7 centres de la demarcació. En total el departament ha invertit a la demarcació uns 62 milions d’euros. Les prioritats pel Departament en aquest curs són l’augment del professorat, la construcció de noves escoles i el desplegament de les noves Mesures del Pacte Nacional per l’Educació, entre d’altres.
Dimarts 18 de Desembre de 2012. Redacció Tarragona Ràdio
