La normalitat ha estat la nota predominant en el primer dia de funcionament de l’estació d’Alta Velocitat del Camp de Tarragona. Els horaris s’han complert escrupolosament, tant pels trens que sortien des de la Secuita com els que arribaven procedents de Madrid. La majoria dels primers clients d’aquests primers trens utilitzaven el servei per motius laborals. Alguns d’aquests passatgers creuen que el Tren d’Alta Velocitat pot ser una gran alternativa al cotxe, l’avió o el tren convencional. Els clients que arribaven procedents de Madrid, Saragossa o Lleida destacaven la velocitat amb què es cobreix el trajecte i la qualitat del servei. Durant tot el dia, desenes de persones també han agafat el tren per motius personals, per fer turisme, o simplement per conèixer el nou servei d’alta velocitat. L’estació del Camp de Tarragona s’ha estrenat aquest dimarts amb tots els serveis enllestits. L’aparcament de 633 places és, de moment, gratuït, i no se sap quan entrarà en funcionament el servei de pagament. A partir d’aleshores estacionar-hi un cotxe durant tot un dia costarà 14 euros. >br>L’única incidència destacada de la jornada ha estat l’absència d’un autocar que havia d’enllaçar l’estació amb Reus i Vila-Seca. Això ha fet que els passatgers que han arribat a l’estació amb el tren de les 10h han hagut de buscar un mitjà de transport alternatiu. Els passatgers que han baixat a la Secuita han trobat una flota de taxis preparada per oferir el servei. El col·lectiu de taxistes de la Secuita demana més llicències per la població i assegura que d’aquí a un temps ja No acudiran els taxistes de la ciutat de Tarragona. RENFE espera assolir la xifra del milió de viatgers en un any a la nova Estació del camp de Tarragona inaugurada dilluns. Diàriament circularan 10 trens AVE entre la Secuita i Madrid i dos trens Altaria en les dues direccions.El portaveu de RENFE, Antonio Carmona, ha explicat, en declaracions a Tarragona Ràdio, que la resta de trens convencionals de llarg recorregut seguiran passant per l’Estació de la ciutat de Tarragona. En el primer viatge comercial que ha unit la Secuita i Madrid hi anaven 61 passatgers mentre que 44 persones han arribat a l’Estació d’Alta Velocitat en el tren procedent d’Atocha.
El TAV s’estrena amb normalitat
