Els rescats al medi natural s’incrementen amb l’arribada del bon temps, tot i que amb xifres similars a les del darrer any per aquesta època. Amb tot, des de Protecció Civil es demana extremar la seguretat en la pràctica d’activitats, especialment a la muntanya.
Només durant la passada Setmana Santa, els Bombers van fer més de 40 serveis. Si bé la majoria dels accidents corresponen a senderistes o excursionistes que s’han fet mal i no poden continuar la marxa, també cal destacar la recerca de persones desorientades o perdudes. En aquest sentit, i sovint en èpoques de vacances, són recurrents les recerques de persones o grups que es veuen sorpresos pel mal temps o que no han calculat bé la durada de la ruta i els ha sorprès la nit. Accions que poden semblar senzilles com consultar la previsió del temps, o planificar l’activitat en funció de la condició física i tècnica, pot evitar ensurts.
Pep Farré, cap de la unitat del Grup d’Actuacions Especials (GRAE) de Valls destaca al Pont de Mahoma que els rescats s’han estabilitzat, però respecte fa uns anys van clarament a l’alça.
Els Bombers van fer l’any passat 1.900 actuacions en entorns naturals, la majoria, més de 1.100, a la muntanya.
Fa més d’un any que es va estrenar la seu del GRAE al territori. Ubicada al parc de Valls, apropa el servei al Camp de Tarragona i a l’Ebre, especialment a les zones de muntanya de Prades, el Montsant i els Ports. Allà hi treballa la única bombera entre el centenars d’agents del GRAE de muntanya, Genciana Meneses.
Extremar la seguretat i seguir cinc premisses: Pensa, Planifica, Forma’t, Equipa’t i Minimitza Riscos. I en cas d’accident, una ràpida trucada al telèfon 112 ajudarà a disminuir-ne les conseqüències. A través del telèfon mòbil ens poden geolocalitzar, però cal pensar que hi ha zones on no arriba la cobertura, i sovint les bateries en alta muntanya s’esgoten. Els mapes i la brúixola, en canvi, no fallen mai.

El Pont de Mahoma
Podem parlar de la muntanya des de primera línia de mar perquè tenim els experts necessaris. Coneix la darrera hora de tots els esports de muntanya de la mà dels millors escaladors i alpinistes del país. El Pont de Mahoma és el teu programa de referència!