La sinistralitat en els carrers de Tarragona ha baixat un 29% durant el primer semestre de 2009 si ho comparem amb el mateix període de l’any passat. També s’ha registrat una disminució en les vies interurbanes que envolten la ciutat. S’hi ha produït 142 accidents de trànsit, 6 menys que el 2008.Segons dades difoses en la junta local de seguretat, aquesta davallada en l’accidentalitat ha coincidit amb un major control policial. La guàrdia urbana ha fet un 47% més de proves d’alcoholèmia. Això s’ha traduït en un 163% més de lectures positives. També s’han incrementat fins a un 87% els controls de velocitat. El tinent d’alcalde de seguretat i mobilitat, Carles Castillo, considera que aquest major control ha contribuït a fer minvar la sinistralitat. En la junta local de seguretat també s’ha constatat que hi ha hagut un repunt en el nombre de furts, però que es registren menys delictes greus. Jaume Morón, intendent cap dels mossos al Tarragonès, afirma que Tarragona es pot considerar una ciutat segura. Des de novembre els mossos han detingut més de 900 persones i la urbana 250, des de principis d’any. A més, s’han incrementat un 26% les diligències intruïdes per violència en l’àmbit familiar. Es constata que les dones denuncies més aviat les agressions.