El dia 16 de gener s’iniciaran les vistes al jutjat del social de Tarragona. El col·lectiu Ronda porta el cas de 13 treballadors del centre que, després d’haver-se intoxicat per unes fumigacions, han hagut de demanar la invalidesa permanent. Pateixen una hipersensibilitat als productes químics i síndrome de fatiga crònica. Ara reclamen que l’Institut Català de la Salut assumeixi un recàrrec del 50% sobre les seves pensions d’invalidesa. L’advocat del col·lectiu ronda que porta el cas, Jaume Cortés, diu que l’administració ha d’assumir la seva responsabilitat perquè es tracta d’accidents laborals. Els afectats per les intoxicacions del CAP Tarraco també han presentat querella per la via penal demanant responsabilitats a l’Institut Català de la Salut i l’empresa que va fer la fumigació de l’ambulatori. El procediment penal s’iniciarà en el termini d’uns mesos. Els fets es remunten a l’octubre de 2003. Després de fumigar-se les instal·lacions, un grup de treballadors va començar a presentar símptomes al·lèrgics. Al mes de gener de 2004 el CAP es va haver de desallotjar i va començar un periple de dos anys per altres instal·lacions, fins que l’any passat es va inaugurar el nou centre al costat de Joan XXIII.
Els judicis per les intoxicacions del CAP Tarraco començaran la setmana que ve
