En Comú Podem impulsa una eina ciutadana per frenar el projecte dels Morrots. La formació vol redoblar la pressió per paralitzar el projecte a la Savinosa,per entendre que amenaça greument un dels últims trams verges del litoral tarragoní.

Remarquen que el projecte preveu la construcció d’una via de cinc metres d’amplada en un espai d’alt valor ecològic i paisatgístic. Davant d’aquesta situació, En Comú Podem ha posat en marxa una nova eina digital de participació ciutadana que permet enviar, de manera senzilla i directa, correus electrònics als responsables polítics del projecte, alertant-los dels efectes lesius que aquesta actuació tindria sobre el territori i exigint-ne la paralització immediata i la protecció definitiva com a espai natural. Les persones interessades poden enviar la seva carta als responsables directament a través de: https://actionnetwork.org/letters/envia-un-correu-per-aturar-el-projecte-dels-morrots-de-la-savinosa-i-exigir-ne-la-proteccio-com-a-espai-natural/

Aquesta acció s’adreça a les persones que tenen la capacitat de decidir sobre el futur dels Morrots de la Savinosa, entre elles responsables de la Diputació de Tarragona, de l’Ajuntament de Tarragona i del Govern de l’Estat. L’objectiu és sumar com més cartes, més pressió política, i més difícil serà continuar endavant amb un projecte que compta amb una oposició social creixent.

Des de la formació recorden que aquesta obra és només la primera fase d’un projecte que fa anys que es gesta i que podria obrir la porta a futures actuacions encara més agressives, vinculades a la urbanització i a la massificació turística d’un espai natural excepcional. El portaveu de la formació, Jordi Collado, fa una crida a la ciutadania, entitats ecologistes I col·lectius socials a participar activament en aquesta campanya. Assegura que “la protecció dels Morrots de la Savinosa és una responsabilitat col·lectiva i una oportunitat per demostrar que el nostre litoral no està en venda.