El microurbanisme, l’habitatge públic, la neteja o l’aposta per una Tarragona més cohesionada i sostenible marquen la conferència de ciutat del grup municipal d’ERC. Sota el títol ‘d’Ambició republicana, una Tarragona per a les persones’, Maria Roig i Xavier Puig han desgranat els reptes socials, econòmics i ambientals per «deixar enrere una ciutat fragmentada i sense rumb, guiada pels interessos d’uns pocs». L’acte s’ha fet al Teatret del Serallo.

«Volem més carrers Canyelles» ha manifestat la portaveu Maria Roig en referència a la necessitat de donar més protagonisme als vianants i a les petites actuacions encaminades a «aixecar persianes». Va ser un dels projectes impulsats pel govern de Ricomà, també entre els assistents. Els republicans també han reclamat més equipaments com ara centres cívics sense oblidar grans actuacions pendents com la Tabacalera o el trasllat de La Laboral. Per Roig, la proposta actual està mancada d’ambició tot i ser «clau» per a la transformació i cohesió de la ciutat.

El portaveu adjunt, Xavi Puig, ha tret pit de la preservació i ampliació de l’Anella Verda, de l’aposta que en el seu dia van fer per la compra d’habitatge per ampliar el parc públic o pels contenidors tancats, «que han quedat en no-res» tot i millorar les dades de recollida selectiva als barris on es va fer la prova pilot. Puig també ha parlat de la Savinosa. «Menys és més. El que demana a crits és obrir-se a la ciutadania alliberant-la al màxim d’edificacions, que tenen un valor escàs», ha dit.

ERC també ha defensat una mirada metropolitana i, en aquest sentit, aposten per situar l’estació intermodal a l’Horta Gran. La conferència arriba a l’equador del mandat del PSC però els republicans reconeixen que ja miren cap al 2027. A l’acte també hi han assistit consellers del PSC i de Junts, com també Saül Garreta, aspirant a alcaldable pel partit de cara a les properes municipals.