Esquerra Republicana presentarà al ple de l’Ajuntament una moció de suport al municipi d’Arenys de Munt, on està previst celebrar una consulta popular sobre l’autodeterminació de Catalunya. En la moció es demana que es respecte el dret dels municipis en pronunciar-se sobre aquestes qüestions i es demana a l’Estat que no impedeixi aquest tipus de consultes. També s’anima a altres municipis a emprendre iniciatives semblants. De fet, a Tarragona, coincidint amb la Diada, Esquerra Republicana instal·larà de forma simbòlica una urna a la plaça del Fòrum, per tal que els ciutadans es puguin pronunciar sobre la independència de Catalunya. El president local d’ERC, Ramon Maria Sans, explica el detall de la moció que es presentarà en el proper plenari. ERC celebrarà la Diada aquest divendres amb un esmorzar popular a la plaça del Fòrum. En l’acte, que començarà a dos quarts d’onze, es farà un reconeixement als tres militants més antics del partit. Després s’anirà al monument de Rafel Casanova on el partit farà un homenatge particular al que va ser conseller en cap de Barcelona, durant la guerra de Successió.Els republicans també prendran part en l’acte institucional organitzat per l’Ajuntament.