La Fundació Privada Onada començarà de forma imminent l’explotació dels aparcaments del Parc Francolí.En pocs dies, les zones de pàrking gratuït es convertiran en aparcaments de superfície de pagament.L’Ajuntament de Tarragona ha cedit la gestió del parc a la Fundació per dur a terme un projecte d’integració sociolaboral per a persones amb discapacitat.Segons el conveni, la fundació s’encarregarà de cobrar el pàrking i amb els recursos que n’obtingui farà el manteniment del parc i la seva jardineria.De cara a la setmana que ve entrarà en funcionament la primera zona d’aparcament, la més propera a Parc Central, amb 290 places. La tarifa per estacionar serà més econòmica que l’aplicada en la resta de pàrkings de superfície de la ciutat. S’implantaran abonaments pels veïns, que hauran de pagar 45 euros mensuals per poder aparcar les 24 hores del dia. També hi ha descomptes per a les persones que hagin d’utilitzar l’aparcament en el seu horari laboral. En un futur, l’objectiu és explotar les tres zones d’aparcament del parc.Des d’aquest dimarts ja funciona el bar que l’entitat ha inaugurat a l’àrea de picnic. També s’han obert els dos lavabos públics del parc. Els serveis que s’ofereixen donen feina a 20 persones amb discapacitat o trastorns mentals.La directora de la Fundació onada, Marta Tutussaus, ha assenyalat a Tarragona Ràdio que tots els diners recaptats seran reinvertits a l’espai i serviran per crear nous llocs de treball. Tutussaus ha fet una crida a les entitats locals perque utilitzin el parc per fer-hi els seus esdeveniments.El proper dilluns, Tarragona Ràdio realitzarà una edició especial de l’espai Tothom des del Parc Francolí per conèixer in situ totes les interioritats del nou projecte de gestió, amb els testimonis de treballadors i usuaris.
