Investigadors de la URV aconsegueixen predir mutacions del coronavirus a través de xarxes neuronals artificials. El grup de recerca Quimioinformàtica i Nutrició de la Universitat
ha dissenyat un sistema d’aprenentatge automàtic que permetrà avançar en el desenvolupament de fàrmacs.
Aquest sistema, que no s’havia aplicat mai en la predicció de mutacions del virus, permet als investigadors avançar-se als canvis recurrents d’aquest. L’equip de la URV explica que tota aquesta informació permetria fer més efectius els fàrmacs per l’eliminació del virus.
A més, apunten que la metodologia és replicable en futures pandèmies, especialment si les causa la covid o una nova variant.
El grup de recerca de la URV està liderat pels investigadors Gerard Pujadas i Santi Garcia.
Més notícies:
- Mor ofegat un home de 47 anys en una platja de Cambrils
- Dos ferits de gravetat en un xoc entre un autobús i dos turismes a l’N-240 a Montblanc
- Els Bombers estabilitzen l’incendi de Mont-roig del Camp i s’aixeca el confinament de les tres urbanitzacions
- L’eclipsi total de sol dispara les reserves turístiques a Tarragona i l’Ebre
- El Fòrum de la Colònia entra en una nova etapa

