L’hospital Joan XXIII va notificar 10 agressions a professionals sanitaris el 2016. Al conjunt del Camp de Tarragona se’n van registrar 41 i a les Terres de l’Ebre, 4.
En total, l’Institut Català de la Salut va tenir 490 casos de violència a Catalunya, 58 de físiques. Més de la meitat, les van patir els facultatius, i es van donar sobretot a l’atenció primària i a l’àrea metropolitana. Segons les dades de l’ICS, 4 metges, 1 infermer, 4 auxiliars d’infermeria i 1 zelador han estat de baixa laboral com a conseqüència d’aquests episodis. Per fer-hi front, el Departament de Salut du a terme accions com ara la creació d’una eina per notificar els episodis i el suport mèdic, psicològic i legal als afectats.
A banda, es treballa amb la coordinació dels Mossos d’Esquadra per a casos reincidents o en zones conflictives, i es posen en marxa mesures de protecció passiva com són la instal·lació de càmeres de seguretat o la introducció de sistemes d’alerta en l’ordinador, a banda de l’augment de la vigilància de seguretat.
