La Unitat Tècnica de Salut Pública de l’Ajuntament de Tarragona ha realitzat prop d’un centenar d’inspeccions per garantir la seguretat alimentària als establiments. En 73 de les 94 inspeccions es va emetre veredicte tècnic. Un 70% dels negocis ha superat els controls positivament i un 11% ho ha fet amb condicions millorables.

La Unitat Tècnica de Salut Pública de l’Ajuntament de Tarragona ha dut a terme, al llarg d’aquest estiu, la campanya de control sanitari a diferents establiments alimentaris de la ciutat amb l’objectiu de garantir la seguretat dels aliments. En total, aquesta àrea integrada en la conselleria de Salut Pública, ha efectuat 94 inspeccions que han permès analitzar el cicle complet dels aliments oferts (recepció, emmagatzematge, preparació i servei) tant en establiments de restauració (bars, restaurants, guinguetes, hotels, càmpings i locals especialitzats) com en supermercats, fruiteries, cafeteries i gelateries.

D’aquests 73 establiments on s’ha actuat i ja s’ha obtingut un veredicte tècnic complet, un 70% ha superat els controls positivament i un 11% ho ha fet amb condicions millorables. D’altra banda, el 70% dels locals que no van superar el control inicial, sí que han passat positivament el control en la segona inspecció.

En la majoria d’establiments avaluats destaca l’ordre i l’adequació higienicosanitària en cuines i barres; el correcte etiquetatge i la bona protecció dels aliments. I entre les problemàtiques més freqüents figuren la manca de neteja profunda en campanes extractores i fregidores; registres d’autocontrol incomplets; la necessitat de retolat intern, la indicació d’al·lèrgens i el control de temperatures.