Tarragona ja ha començat el compte enrere per acollir el Tour de França. Falten només 95 dies per a l’inici del Grand Départ, i la Generalitat ha posat en marxa un programa de voluntariat que permetrà viure aquest esdeveniment únic des de dins.

Els participants tindran l’oportunitat de crear records inoblidables, conèixer persones apassionades per l’esport i formar part d’una experiència irrepetible al territori. L’acollida d’aquesta iniciativa és immillorable: més d’un miler de persones ja s’han inscrit al programa de voluntariat del Tour. A Tarragona, que acollirà la segona etapa, ja hi ha uns 600 voluntaris.

Per formar part del programa cal complir alguns requisits: tenir 16 anys o més, parlar català, castellà, anglès o francès i disposar de DNI o NIE. Tot i això, no és necessari tenir coneixements previs de ciclisme. Els participants hauran d’omplir el formulari d’inscripció, que permet escollir tant l’etapa com el municipi on col·laborar.

Els voluntaris estaran al peu de carrer i aniran equipats amb material de suport. Les tasques que desenvoluparan seran principalment logístiques i organitzatives, sempre amb el suport de personal responsable.

Estefania Serrano, representant territorial de l’Esport del Govern català, ha destacat a Tarragona Ràdio la importància d’aquesta iniciativa, assegurant que la Generalitat vol “deixar un bon llegat del pas del Tour, en tots els àmbits”.

Programa el Tour a Casa amb entrevista a Estefania Serrano

Les inscripcions ja estan obertes a través del web del programa i, de moment, no hi ha data límit per apuntar-s’hi. Abans de l’inici de l’esdeveniment, es farà una sessió informativa perquè els participants puguin conèixer tots els detalls i gaudir al màxim d’aquesta experiència.