La Guàrdia Urbana de Tarragona col·labora, un cop més, amb les campanyes impulsades pel Servei Català de Trànsit (SCT). En aquesta ocasió, està enfocada a la vigilància de conductes de risc de ciclistes i usuaris de vehicles de mobilitat personal (VMP) i alhora, també a la protecció d’aquests col·lectius vulnerables respecte a la resta d’usuaris de la via pública.
La campanya es portarà a terme del 19 al 25 de maig. Hi participaran agents uniformats i de paisà. Es faran controls estàtics per detectar les infraccions, però també es controlaran durant les rondes que facin les patrulles de la Guàrdia Urbana.
La policia tarragonina controlarà les distraccions dels ciclistes i dels conductors de VMP, les circulacions de risc, els estacionaments indeguts, l’ús del casc homologat, de la telefonia mòbil o ús dels auriculars, el respecte per les indicacions dels semàfors, de les prioritats de pas, dels passos de vianants i de la resta de normes de circulació. En aquest sentit, també es denunciarà als conductors d’altres vehicles per dificultar la mobilitat a ciclistes, posar en risc als ciclistes o als usuaris de VMP.
Per altra banda, es recorda que tant la bicicleta com el VMP són considerats com a vehicles, i per tant han de circular pels carrils bici, i en la seva absència, sempre per la calçada. La circulació per voreres i places està prohibida.
- L’antiga presó de Tarragona acull aquest dissabte la primera edició de l’enFILades
- El servei de trens funciona amb algunes demores de Sant Vicenç de Calders a Tarragona
- Convoquen una manifestació el 7 de novembre en contra de les pantalles acústiques d’Adif
- Un estudi fet a l’Abric Romaní de Capellades constata que els neandertals feien un ús recurrent i divers de la fusta
- El Fòrum Panasef atreu 2.500 persones al Palau de Congressos
