La pluja ha modificat l’agenda d’actes del Dia Internacional de les Dones a Tarragona tot i que l’esperit reivindicatiu s’ha mantingut. Enguany s’ha incidit en la bretxa salarial, les cures a càrrec de les dones i la lluita contra el negacionisme de la violencia masclista. L’acte institucional s’ha celebrat aquestdivendres al migdia a la sala d’actes de l’ajuntament de Tarragona amb la participació de dones pioneres de l’àmbit associactiu, esportiu i feminista.
El manifest ha estat presidit per l’alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales; i l’encarregada d’obrir-lo ha estat la consellera d’Igualtat, Cecilia Mangini.
A la lectura també han participat Maria Teresa Fortuny i Soler, pionera de la lluita sindical al Camp de Tarragona; Teresa Ortega Sarlé, periodista d’esports i redactora d’informatius a Tarragona Ràdio; Mariama Thioube Gueye, fundadora de l’Associació de Dones Africanes de Tarragona; i Nayara Cortés Borja, secretària de l’Associació feminista gitana.
Prèviament, els sindicats UGT i CCOO han fet lectura del manifest unitari amb les veus de Mari Carmen Fernández Aguayo i Tomasa Guerrero
Canvis programació 8M per previsió de pluja
A causa de la previsió de pluja per aquesta tarda, us recordem que els actes previstos per a les 18 i 20 hores, en el marc de la celebració del dia de la dona, s’ajornen i se celebraran el divendres 13 de març al mateix lloc i a la mateixa hora (adjuntem nou cartell). La resta d’actes programats es mantenen segons allò previst.
