Mercats de Tarragona ha impulsat la ruta urbana “Tarragonitza’t”, una iniciativa que recorre la ciutat a través de deu capítols sonors. Es tracta d’un recorregut sonor que enllaça mercats, mercadets i els punts més identitaris de la ciutat a través de la tècnica del storytelling. Amb l’ajuda d’un dispositiu mòbil, qualsevol persona pot fer la ruta mentre escolta una història ficcionada amb tocs d’humor, referències patrimonials i històriques reals. La ruta “Tarragonitza’t” ha estat desenvolupada per Itinere, Turisme i Cultura S.L i és una de les accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat per la Unió Europea amb fons Next GenerationEU.
Els objectius d’aquesta ruta sonora, que es pot consultar en qualsevol moment a través del web del projecte, són diversos. D’una banda, es pretén difondre la història dels mercats i mercadets entre els ciutadans de Tarragona fent accessible el patrimoni cultural i comercial de la ciutat a través d’una ruta adaptada i pensada per a tots els públics. De l’altra, també es vol augmentar l’oferta d’activitats a la ciutat, consolidar els mercats i els mercadets de Tarragona com a atractius importants de comerç de proximitat, i generar fluxos entre els diferents punts estratègics dels Mercats de Tarragona i els eixos comercials i patrimonials.
L’inici de la ruta está ubicat al Pla de la Seu mentre que la Plaça Corsini, davant el Mercat Central, hi posa el punt i final. Durant les festes de Santa Tecla s’han programat dues sessions guiades, a les quals hi han assistit una vuitantena de persones.
La ruta “Tarragoniza’t” és una producció d’Itinere, Turisme i Cultura S.L. per a Mercats de Tarragona, amb veu d’Helena Tarragó, guió i coordinació de Xavier Mejuto, guió i assessorament històric d’Adrià Cuartielles, disseny sonor de Quim Espinosa i tramitació projecte a càrrec de Paula Alabart.
Tots els capítols de la ruta es poden consultar al web https://tcco.mercatsdetarragona.cat/accions/ruta-tarragonitzat.
Tarragona, Centre Comercial Obert
El projecte ‘Tarragona, Centre Comercial Obert’ ha estat finançat amb els fons Next GenerationEU i pretén impulsar la transformació digital comercial i aplicar mesures de sostenibilitat i eficiència energètica. La inversió del projecte està valorada amb un total d’1.498.948 euros i va obtenir una subvenció de 1.199.158,40 euros, el que representa un el 80% de l’import global.
El Fons Next Generation s’emmarca dins el pla d’ajudes per al suport a mercats, zones urbanes comercials, comerç no sedentari i canals de comercialització del Ministeri d’Economia Comerç i Empresa.
- Com ha sigut aquest estiu meteorològicament?
- Anna Alonso: “Els ports europeus no estan lluitant prou contra la contaminació”
- Álvaro García, presentat com a nou jugador del Nàstic
- La ruta urbana “Tarragonitza’t” recorre la ciutat a través de deu capítols sonors
- La Nit Europea de la Recerca torna amb més de cent activitats divulgatives repartides pel territori