La T-11 entre Tarragona i Reus va ser la carretera amb més concentració d’accidents a la demarcació entre els anys 2021 i 2023, segons un estudi del RACC. Repeteix per segon cop i, concretament, afecta el tram entre l’encreuament de l’N-240a a la variant de Reus i l’encreuament de l’N-340a. D’altra banda, la T-314 entre Cambrils i Reus va ser la via amb un índex de risc d’accident més elevat. L’informe també assenyala que Tarragona és el territori català on l’AP-7 presenta un percentatge major d’accidents greus de camions.
En conjunt s’han analitzat 1.212 km de carreteres, que canalitzen el 89% de la mobilitat i on hi ha tingut lloc el 74% dels accidents amb morts i ferits greus. Segons l’estudi, l’11% dels quilòmetres contemplats presenta un risc ‘alt’ o ‘molt alt’ de patir un sinistre. Això representa un descens respecte el trienni anterior. El president del RACC, Josep Mateu, diu que el risc de patir un accident greu o mortal en una carretera convencional és gairebé quatre cops més alt que si es tracta d’una carretera desdoblada.

Els vehicles pesants estan implicats en gairebé la meitat dels accidents greus, tot i que només representen un 25% del trànsit total. L’AP-7 concentra tres dels deu trams amb més sinistralitat entre el col·lectiu. El Servei Català de Trànsit vol instal·lar un sistema tecnològic de control per revisar el pes, el tacògraf i l’estat de les rodes dels camions a través d’un pòrtic a l’Ebre. Ho ha avançat el seu director, Ramon Lamiel.
Altres mesures per mirar de reduir la sinistralitat passen per l’aplicació del sistema de velocitat variable a l’autopista al seu pas per Tarragona, reforçar i fresar la línia continua en algunes carreteres més conflictives o la protecció de les cunetes. En el que portem d’any, 15 persones han perdut la vida en accidents de trànsit a la demarcació, una més que al 2024 per aquestes dates.