La T-11 entre Tarragona i Reus va ser la carretera amb més concentració d’accidents a la demarcació entre els anys 2021 i 2023, segons un estudi del RACC. Repeteix per segon cop i, concretament, afecta el tram entre l’encreuament de l’N-240a a la variant de Reus i l’encreuament de l’N-340a. D’altra banda, la T-314 entre Cambrils i Reus va ser la via amb un índex de risc d’accident més elevat. L’informe també assenyala que Tarragona és el territori català on l’AP-7 presenta un percentatge major d’accidents greus de camions.

En conjunt s’han analitzat 1.212 km de carreteres, que canalitzen el 89% de la mobilitat i on hi ha tingut lloc el 74% dels accidents amb morts i ferits greus. Segons l’estudi, l’11% dels quilòmetres contemplats presenta un risc ‘alt’ o ‘molt alt’ de patir un sinistre. Això representa un descens respecte el trienni anterior. El president del RACC, Josep Mateu, diu que el risc de patir un accident greu o mortal en una carretera convencional és gairebé quatre cops més alt que si es tracta d’una carretera desdoblada.

Foto: ACN.

Els vehicles pesants estan implicats en gairebé la meitat dels accidents greus, tot i que només representen un 25% del trànsit total. L’AP-7 concentra tres dels deu trams amb més sinistralitat entre el col·lectiu. El Servei Català de Trànsit vol instal·lar un sistema tecnològic de control per revisar el pes, el tacògraf i l’estat de les rodes dels camions a través d’un pòrtic a l’Ebre. Ho ha avançat el seu director, Ramon Lamiel.

Altres mesures per mirar de reduir la sinistralitat passen per l’aplicació del sistema de velocitat variable a l’autopista al seu pas per Tarragona, reforçar i fresar la línia continua en algunes carreteres més conflictives o la protecció de les cunetes. En el que portem d’any, 15 persones han perdut la vida en accidents de trànsit a la demarcació, una més que al 2024 per aquestes dates.