La Plataforma Mercaderies per l’Interior exposarà aquest dimarts davant del Parlament Europeu les raons per les quals demanen que es paralitzi la construcció del corredor mediterrani. La queixa es va portar al comitè de Peticions de Brussel·les que ho ha admès a tràmit. Això vol dir que la veu de l’entitat es deixarà sentir a la comissió de Territori de la cambra europea. La compareixença anirà a càrrec del catedràtic de dret civil de la URV, Sergio Nasarre.
En declaracions a Tarragona Ràdio, Nasarre ha explicat que amb el tercer fil del Corredor del Mediterrani, la infraestructura haurà d’assumir els trens de passatgers a més del transport de mercaderies i mercaderies perilloses.
Nasarre assegura que el fet de no traslladar el transport de mercaderies a l’interior implica un ‘divorci’ amb el mar de ciutats com Tarragona, Creixell, Altafulla o Torredembarra. El catedràtic parla, a més, de vulneració de drets humans com són la salut, la vida o el medi ambient.
La plataforma valora positivament que Europa hagi admès a tràmit la seva queixa. Recorda que part del projecte del tercer fill està pagat amb diners comunitaris.
Sergio Nasarre considera que portar els trens de mercaderies per la via de Rodalies suposa perillositat en cas de risc químic, saturació de vies, contaminació acústica, danys al patrimoni com l’Amfiteatre romà, situat al costat de les vies del tren, o la proximitat de zones naturals protegides.
- El Cirque du Soleil inicia dijous la gira europea de l’espectacle ‘Ovo’ a Tarragona
- L’obesitat sarcopènica augmenta el risc de deteriorament cognitiu en persones grans, segons la URV
- Tarragona rebrà uns 30.000 creueristes més durant el 2026
- Mercaderies per l’Interior presenta al·legacions a les pantalles acústiques del Corredor Mediterrani
- Protecció Civil activa l’alerta de l’Inuncat a la demarcació de Tarragona per pluges superiors a 200 litres
