La Campanya Casa nostra, casa vostra en favor dels refugiats aterra a Tarragona.
L’Aula Magna de la Universitat Rovira i Virgili acollirà aquest dijous a les set de la tarda la presentació de la campanya amb una conferència sobre la resistència del govern local a Síria.
L’encarregada de pronunciar-la serà l’estudiant siriana de doctorat a la Càtedra UNESCO de Diàleg Intercultural a la Mediterrània de la URV, Nour Salameh.
També hi intervindran, via Skype, el director de coordinació i comunicació al consell provincial dels suburbis de Damasc i un dels darrers metges evacuats d’Alep.
La campanya neix fruit de diversos ciutadans que coincideixen a Grècia al maig del 2016 treballant de manera voluntària als Camps de refugiats. Des de llavors, el moviment s’ha centrat en fer pressió política per exigir als governs que obrin les fronteres per esdevenir terra d’acollida.
Així ho ha dit un dels coordinadors de la campanya, Rubèn Wagensberg, en declaracions a Tarragona Ràdio.
A Tarragona, l’acte està coorganitzat per la Campanya CNCV, el Centre de Cooperació al Desenvolupament URV Solidària i la Càtedra UNESCO de Diàleg Intercultural a la Mediterrània.
La campanya també organitzarà un gran concert solidari en favor dels refugiats al Palau Sant Jordi de Barcelona, de cara al proper 11 de febrer. Uns dies més tard, el dia 18, la plataforma organitza una manifestació també a la capital catalana sota el lema ‘Volem Acollir’.