Més de 100.000 persones han visitat la Catedral de Tarragona durant el 2014, gairebé el doble que l’any anterior.
El creixement, en els últims dos anys, ha estat exponencial tenint en compte que s’ha passat de 40.000 a 105.000 visitants. Un dels principals atractius és el campanar, que e limita a grups i sempre amb guia. Un miler de persones hi van pujar al llarg del 2014.
S’ha detectat un canvi de tendència. I és que a diferència d’anys anteriors, la Catedral ha rebut més turistes catalans i espanyols que estrangers. En concret, un 54% dels visitants han estat de proximitat. Per procedències, francesos, russos i catalans estan al capdavant, i també s’ha aconseguit baixar la mitjana d’edat, que és de 42 anys.
La gent que ha passat pel temple ho ha fet per motivacions diverses vinculades, principalment, a la religió, a l’arquitectura, l’art o la història.
Francisco Castillo, responsable de l’empresa DNA, gestora de les visites, diu que la Catedral és un tresor de la ciutat que té un gran potencial. Diu que el repte, ara, és fer compatible l’ús religiós amb la vessant turística.
Una de les novetats pels propers mesos és la introducció d’una aplicació per a smatphones que contingui informació dels 268 sants representats al temple.
També ha funcionat molt bé la renovada audioguia. L’ha fet servit un 16% dels clients que, en un 99% dels casos, han sortit molt satisfets i recomanarien visitar la Catedral.