La Confederació Empresarial de la Província de Tarragona se suma a la petició dels alcaldes de l’Arc Mediterrani d’una línia ferroviària de mercaderies i d’alta velocitat al corredor que uneix la demarcació amb València. L’alcalde de Castelló, Alberto Fabra, es reunirà aquest dijous amb Joan Miquel Nadal per marcar els objectius de la reunió que es farà el 17 de gener amb els ajuntaments de València, Alacant i Múrcia per constituir un front comú a l’entorn del corredor del Mediterrani.El president de la CEPTA, Sebastià Cabré, diu que aquest traçat ha de servir per connectar el Port de Tarragona amb la resta de l’Estat i amb Europa.Cabré ha explicat, al Matí de Tarragona Ràdio, que és pessimista respecte la creació de xarxes ferroviàries i viàries aptes pel trasllat de les mercaderies que surtin del Port.Cabré recorda que, també, s’ha d’aconseguir que l’autovia d’Alcanyís continuï per les comarques tarragonines per donar sortida al volum de mercaderies del Port i l’aeroport de Reus.El president de la CEPTA ha demanat, d’altra banda, una planificació conjunta del territori a partir d’un acord de tots els municipis que l’integren.Finalment, Sebastià Cabré ha anunciat que el 25 de gener se celebrarà la Nit de l’Empresari amb la participació confirmada del president de la Generalitat, José Montilla, i la possible assistència, també, del president del govern espanyol, José Luís Rodríguez Zapatero.
