El subdelegat del govern espanyol a Tarragona es compromet a millorar la coordinació entre la guàrdia civil i els Ajuntaments. Aquest dijous s’ha reunit amb els responsables del cos policial al Morell i els alcaldes dels municipis als quals donen servei. Es tracta de La Secuita, Vilallonga del Camp, La Masó, el Rourell i els Garidells, que no tenen comandància pròpia de la guàrdia civil i depenen de la base del Morell. Els alcaldes van mostrar la seva preocupació per l’increment de robatoris i actes vandàlics en masies, cases aïllades i urbanitzacions d’aquests municipis. El subdelegat, Joan Maria Abelló, es va comprometre a fer més fluïda la coordinació amb els Ajuntaments per posar fre a aquesta situació. El mes que ve el subdelegat es reunirà amb la guàrdia civil de Torredembarra i Constantí i els municipis que en depenen per abordar la mateixa qüestió i per millorar la coordinació amb els Ajuntaments de la zona, en matèria de seguretat ciutadana. En la reunió d’ahir, també hi va assistir el president del Consell Comarcal del Tarragonès, Carles Sala, que va afirmar que s’ha notat una major presència policial al carrer. Segons Sala s’ha de treballar per aturar les bandes organitzades que es mouen pel territori i transmetre un missatge de tranquil·litat a la població, perquè estadísticament el nombre de delictes ha baixat.