La direcció general d’emergències manté activat el CAMCAT, el pla de d’emergència per contaminació d’aigües marines per la fuita que s’ha produït aquest matí a la monoboia de Repsol. El vessament s’ha produït a les sis de la matinada mentre un vaixell mexicà descarregava petroli al pantalà. La fuita s’ha localitzat en la juntura d’una brida, que ha fallat per causes encara desconegudes. Els hidrocarburs vessats ocupen una superfície d’entre 70 i 80 metres quadrats a uns quatre quilòmetres de la costa. No es tracta d’una taca compacta, sinó de petites taques que s’estan dispersant. Hi treballa Salvament Marítim i els tècnics de Repsol. El cap de comunicació externa de l’empresa, Josep Bertran, confia que el problema estarà resolt a mitja tarda. El delegat del govern a Tarragona, Xavier Sabaté, també ha confirmat que les tasques de neteja avancen a bon ritme. Sabaté ha dit que s’obrirà una investigació per esbrinar les causes de la fuita en la mono-boia de Repsol, renovada recentment. El delegat del govern ha dit que el pla d’emergència de contaminació d’aigües marines es mantindrà activat fins que s’hagi dispersat del tot la taca d’hidrocarburs.
La monoboia de Repsol pateix una fuita de cru
