La poesia tornarà a impregnar diversos espais de Tarragona aquest dimecres coincidint amb la celebració del dia mundial. És ja la sisena edició de la jornada que se celebra a Tarragona, després que la Institució de les lletres Catalanes la comencés a impulsar a finals dels anys noranta. La Biblioteca Pública tornarà a apostar pel seu ja tradicional Vermut poètic, a partir de les dotze del migdia.
Diversos col·lectius com l’escola de lletres, el Centre de normalització lingüística i l’EOI, així com  nombroses persones de la ciutat recitaran poemes de diversos autors de parla catalana. Es llegirà el poema ‘La Poesia’ del valencià Marc Granell que s’han traduït a 14 llengües diferents. Enguany, s’ha posat especial atenció a la poeta tarragonina Montserrat Abelló, en el marc de la celebració del centenari del seu naixement. Ho ha explicat a Tarragona Ràdio, la directora de la Biblioteca Pública de Tarragona, Dolors Saumell.
A la tarda, el centre acollirà un recital de poesies infantils.
Per la seva banda, la Biblioteca Pública de Torreforta ha programat, a dos quarts de sis de la tarda, un recital teatralitzat a càrrec dels integrants dels clubs de lectura
a base de poemes de Núria Freixas i Joana Raspall.
Els alumnes de secundària i de Batxillerat  de l’Institut Campclar llegiran també poesia en diverses llengües.
El taller de poesia de l’Escola de Lletres també organitza, a les set de la tarda al museu d’art modern, un recital poètic creats pels mateixos alumnes. La Casa de les Lletres serà l’escenari, a partir de les vuit del vespre, d’una
lectura de poemes d’autors del Camp de Tarragona, amb protagonisme especial per Montserrat Abelló.
Durant el dimecres al matí, tothom qui vagi a donar sang a l’hospital Joan XXIII es podrà endur un llibre amb la poesia traduïda de marc Granell, publicat per la institució de les Lletres Catalanes.