Les expedicions i trajectòria de l’alpinista tarragoní, Ã?scar Cadiach ja estan recollides en un llibre, que aquest dijous es presenta, a dos quarts de vuit del vespre, a l’Antiga Audiència de Tarragona. L’autor és el també alpinista i periodista, Edu sallent. el volum ha estat editat per Desnivel, en català, i es titula: El camí dels estels. Sallent novel·la la trajectòria muntanyenca de Cadiach, pràcticament des de la infantesa i fins a l’actualitat. El camí dels estels comença en una platja de Tarragona, amb un Cadiach nen que sent la primera fiblada del somni de les muntanyes. A partir d’aquí, les 192 pàgines desgranen algunes de les principals aventures de l’alpinista. Des de la primera expedició, que el va dur amb sis amics des de Valls fins a Kenya al llarg de 14.000 km en tot terreny, l’any 1974, passant pel seu primer vuit mil, el Nanga Parbat. No hi podia faltar la fita a l’Everest, quan al costat d’Antoni Sors i Carles Vallès, va escriure una pàgina de la història de l’alpinisme català, com a primer occidental a completar la Ruta Mallory i primer alpinista del món capaç d’escalar en lliure el Segon Graó. Cadiach ha dit que el llibre descriu històries humanes, properes, íntimes, i també dures, com la pèrdua del seu amic Manel de la Matta, a la Màgic Line, al K-2.Tampoc queden en l’oblit altres expedicions, tant als vuit mil com a altres grans muntanyes de l’Himàlaia i el Karakorum. L’alpinista continua, d’altra banda, amb la seva cursa pels 14 cims de més de vuit mil metres, més 1, del món. En un any natural, n’ha coronat tres, i la resta els vol completar a partir la primavera de l’any vinent. La presentació anirà a càrrec del Doctor Andreu Pujol i, a continuació, s’oferirà als assistents un aperitiu de forquilla, signatura de llibres i la projecció de la pel.licula “Més enllà del Kumbhakarna”. L’acte és obert a tothom i és gratuït, però cal confirmar assistència enviant un mail a la adreça:camidelsestels@gmail.com.
La trajectòria muntanyenca de l’alpinista Ã?scar Cadiach novel·lada per Edu Sallent
