L’ANC es mobilitza per rebre Carme Forcadell a la presó d’El Catllar. Amb tota probabilitat serà traslladada a Mas d’Enric aquest divendres, procedent del centre penitenciari de Puig de les Basses, a Figueres. Per aquest motiu, l’Assemblea Nacional Catalana de Tarragona organitzarà diferents actes durant el dia per fer-li arribar ànims, respecte i el suport a la presidenta del Parlament.
A la seva arribada, que s’espera que sigui durant el matí, es farà una cadena humana des de la porta d’accés, per on passarà el furgó. L’ANC adverteix que no s’ha d’interferir de cap manera que pugui perjudicar la operació de trasllat. Els assistents comptaran amb cartells i material groc per decorar la carretera mentre esperen que passi el vehicle, informa l’entitat en un comunicat.
A la tarda s’organitzarà un acte de suport, a les set, al pàrquing del centre penitenciari on hi assistirà la presidenta de l’ANC, Elisenda Paluzie; el portaveu d’Òmnium Cultural, Marcel Mauri; i representants dels partits polítics. També s’espera la participació de colles castelleres i grups de música.
Forcadell va ingressar a la presó de Alcalá Meco (Madrid) el dia 23 de març amb els càrrecs de rebel·lió i malversació. Va demanar recentment l’apropament a la seva família.

