L’Ajuntament de Tarragona obre un segon expedient sancionador a FCC pel «desgavell» en la recollida de la brossa. L’import és de 265.000 euros pel deficient servei que va prestar entre l’1 i el 4 de novembre. Aquesta sanció se suma a la de 65.000 euros ja anunciada la setmana passada per incompliments durant el mes d’octubre.
Segons ha detallat la consellera de Neteja, Sonia Orts, durant els tres primers dies de novembre Fomento va realitzar un total de 60 serveis dels 214 que el consistori tenia contractats. Per tant, en va deixar de fer 154, que tenen un cost de 54.000 €, que es descomptaran de la factura corresponent. I, en total, durant el mes d’octubre, l’empresa va incomplir 582 serveis. Ascendeixen a prop de 180.000 euros, diners que tampoc seran abonats. Tot plegat al marge de les dues sancions de 65.000 i 265.000 euros imposades per l’Ajuntament.

La complexa situació dels últims dies deixa algunes dades rellevants. Per exemple, entre l’1 i el 4 de novembre no es va recollir el vidre i, de voluminosos, Urbaser n’ha tret uns 52.000 kg, a raó d’uns 13.000 diaris, quan la mitjana era d’uns 5.300. De resta també s’ha replegat més tones, com també de cartró i matalassos.
Orts diu que s’ha fet una feina ingent per part de la plantilla i que la normalitat ha pogut tornar als carrers de Tarragona. Aquest cap de setmana també s’ha reactivat el camió de rentat de contenidors, un servei que feia temps que no es duia a terme.
- La ciutat de Tarragona registra una ratxa màxima de 63 km/h al Complex Educatiu
- L’episodi de vent es troba al seu punt àlgid i cal extremar la prudència les properes 5 o 6 hores
- Programació especial per garantir la informació de servei essencial, prioritzant un reforç dels serveis informatius
- Oberta la convocatòria de la 4a edició d’Estrena’t al Territori
- L’Hospital Joan XXIII i els equips d’atenció primària del Tarragonès, entre els primers de Catalunya en certificar l’ús òptim d’antibiòtics
