L’Ajuntament i la Generalitat s’alien per incrementar l’ús del català al comerç de Tarragona. Una campanya que s’estendrà tot l’any arribarà a uns 200 establiments dedicats a l’hostaleria i la restauració. Segons el darrer estudi, només el 32% dels comerços de la ciutat comencen l’atenció al públic en català, una xifra molt baixa que es vol capgirar.
Per fer-ho, entre d’altres accions, es potencia la campanya “Comerços aprenents. Parlem-nos en català”, impulsada per la nova oficina municipal Oficat, la conselleria de Comerç i el govern català. La iniciativa té una missió clara: augmentar la presència del català al petit i mitjà comerç i als establiments d’hostaleria i restauració.
En una primera fase, entre l’abril i el juny, es visitaran uns 200 establiments per sensibilitzar-los sobre l’ús de la llengua, detectar necessitats i oferir recursos. Es tracta de comerços de la plaça de la Font, del Fòrum, plaça Corsini i del Serrallo, així com carrers adjacents. La segona fase, entre setembre i desembre, consistirà en l’impuls de cursos específics i d’assessorament lingüístic personalitzat. Francesc Xavier Vila és el conseller de Política Lingüística de la Generalitat.
La consellera de Comerç, Montse Adan, admet que la presència del català al teixit comercial de Tarragona té marge de millora. Des del consistori també han assenyalat la bona acollida que ha tingut la nova Oficina de Promoció del Català, l’Oficat.
- PortAventura celebra el 30è aniversari confirmant que el parc no està en venda
- El Seguici de Tarragona creixerà amb una parella de Nanos Nous dedicats a la Colla Jove
- Aleix Font Girona: “A les platges ja no notem diferència entre un cap de setmana de juliol, o ara de maig”
- La Guàrdia Urbana inicia una campanya per al bon ús de les zones de càrrega i descàrrega
- La Generalitat dóna suport a l’aspiració de Tarragona de tenir un Parador Nacional