En els darrers quatre anys l’Ajuntament de Tarragona ha pressupostat inversions per un valor de 165 milions d’euros, de les quals s’han executat un 72,18%, el que ha representat una despesa superior als 119 milions d’euros. El tinent d’alcalde responsable de l’àrea d’hisenda, Joan Aregio, ha presentat les xifres d’aquest mandat i ha destacat l’increment de totes aquelles partides relacionades amb el servei a les persones i la contenció en la despesa corrent.Aregio ha recordat els 14 milions d’euros de la neteja, els 5 milions del manteniment de jardins, els 750 mil euros en la gestió de les 6 llard d’infants noves que s’han construït o el milió 200 mil euros del Pla Integral de Camp Clar.Aregio ha explicat que les inversions globals han estat molt positives tot i que el pressupost de l’any vinent pateix una important davallada.El tinent d’alcalde ha assenyalat que aquest mandat s’han realitzat importants projectes com ara la remodelació de l’actual estadi, la urbanització de la Via Augusta i de l’àrea de Joan XXIII, el pla de piscines i la reforma de la zona peatona. Altres com ara la nova ciutat esportiva, el Teatre Tarragona o la nova seu de l’Oficina Municipal d’Atenció al Ciutadà.Joan Aregio ha recordat que aquest esforç inversor s’ha dut a terme a més amb una política de contenció dels impostos municipals. Ha explicat que en els darrers 8 anys l’increment ha estat igual a l’IPC català i s’han efectuat reformes importants en la taxa de vehicles i la congelació del tipus municipal de l’IBI.Pel que fa al deute, Aregio ha recordat que es troba per sota al que permet la llei i que l’Ajuntament fa front a unes despeses financeres properes als 6 milions d’euros.