L’Ajuntament rebaixarà les voreres dels principals encreuaments i punts de pas de vianants per avançar en l’eliminació de barreres arquitectòniques. Ã?s una de les mesures que contempla el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible de Tarragona i que es vol aplicar dins d’aquest 2013. Ja es revisen els punts més sensibles.Ho ha avançat a Tarragona Ràdio la tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria. Un dels objectius del consistori passa per dissenyar itineraris a peu tot senyalitzant i adaptant els principals indrets de pas pels vianants. Segons el document elaborat per l’Ajuntament, els desplaçaments a peu conformen el 57% dels moviments interns i la xarxa principal per a vianants consta de 25 quilòmetres. Una de les accions, com exposa Floria, consistirà en rebaixar les voreres perquè les persones amb cadira de rodes o mobilitat reduïda tinguin menys dificultats per transitar pel centre de Tarragona. Ara es revisen els punts més problemàtics.D’altra banda, Floria ha explicat que a la primavera finalitzarà la implantació de les zones regulades d’aparcament. El procés culminarà amb la posada en marxa de les zones verdes per a residents en el que queda de l’anomenada zona 1, fins a l’avinguda Roma, i tota la zona 3, fins el barri del Port.
