L’alcalde de Tarragona i president del Patronat Municipal de Turisme de Tarragona (PMMT), Pau Ricomà, ha rebut aquest dilluns al matí la nova junta directiva de l’associació gastronòmica Tàrraco a Taula, que es va renovar el passat mes de febrer. Els xefs Moha Quach, d’El Terrat by Quach, i Xavier Fernàndez, del restaurant Seasons, són el nou president i vicepresident de l’associació, a qui l’alcalde ha mostrat “tot el suport” alhora que ha qualificat d’”il·lusionants” els projectes que la nova directiva li ha presentat.
Quach i Fernàndez lideren la nova junta de l’entitat fundada l’any 1997 i que va néixer amb l’objectiu d’oferir una visió actual de la cuina d’antiga Roma. El relleu es va formalitzar al febrer amb la celebració de l’assemblea, en la qual hi van participar representants d’una desena de restaurants tarragonins. Fins a aquest moment, l’entitat estava presidida per Carles Segarra.

La nova junta de Tàrraco a Taula vol convertir l’associació en un ens que potenciï la gastronomia de l’antiga mediterrània per tal que esdevingui una marca de ciutat. Amb la cuina de l’antiga Roma com a pilar, des de l’entitat es vol investigar, formar i divulgar la gastronomia pròpia del Mediterrani que ha tingut una influència directa en la cuina tarragonina.
Tàrraco a Taula ha anat lligada tradicionalment a la celebració del festival Tàrraco Viva. Va néixer un any abans de la primera edició del festival, que aquest 2023 celebra el seu 25è aniversari. Durant els dies previs a Tàrraco Viva, un conjunt de restaurants tarragonins oferia plats i menús amb la cuina romana com a protagonista.
Més notícies:
- L’Ajuntament impulsa una nova etapa artística per a Tarraco Vica amb la licitació de la seva direcció
- Óscar García pren possessió com a nou conseller del PP a l’Ajuntament de Tarragona
- El COMT aprova el pressupost per 2026 i fa balanç del projecte de la nova seu
- Deu ferits, dels quals dos crítics i un greu, en un accident múltiple a l’AP-7 a Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant
- L’Unicaja Costa de Almería imposa el seu ritme i es fa amb el duel davant l’Instercap Asisa Tarragona SPSP
