El Mercat Central i el Mercat de Torreforta compten amb tres nous cartells divulgatius de vocabulari tarragoní. Es tracta d’una iniciativa impulsada pel Centre de Normalització Lingüística de Tarragona que té per objectiu posar en valor la manera singular de parlar i de descriure la realitat que existeix a casa nostra.
Concretament, els cartells inclouen una relació de productes típics de mercat com el gadaganc, l’aubercoc, la vellana, la bajoca o la llangonissa, entre molts altres. En negreta s’indica la manera com es diu a Tarragona i, en cas que aquesta no sigui normativa, s’hi inclou el mot normatiu de color gris.
Al Mercat Central els suports es troben exposats a les parets interiors, just al costat dels dos accessos principals, a Plaça Corsini i carrer Colom, mentre que a Torreforta el cartell està ubicat a la paret mirall del costat de la parada de fruites i verdures Marc i Roser.
El Centre de Normalització Lingüística de Tarragona ha preparat activitats didàctiques per als alumnes dels seus cursos de català, també té previstes diverses accions de divulgació a través de les xarxes socials i una presentació lúdica per al Mercat Central mateix.

Més notícies:
- Alerta per tempestes fortes al litoral i prelitoral de Tarragona, Barcelona i Girona
- Els Bombers preveuen extingir en les pròximes hores l’incendi de la nau de material de piscines Vilanova
- S’aixeca el confinament pel núvol tòxic a Cunit i Calafell però es mantenen recomanacions de precaució a Vilanova i la Geltrú
- Protecció Civil demana respectar el confinament i admet que és una mesura “garantista”: “Que tothom estigui tranquil”
- Confinen la població de Cunit i Calafell per un incendi en una nau de productes químics a Vilanova