La Colla Vella dels Xiquets de Valls i els Minyons de Terrassa podrien provar castells de gamma extra en la diada castellera de festa major, que enguany es celebrarà el 17 de setembre a la plaça de la Font. Així ho han explicat els seus caps de colla en el sorteig de l’ordre d’actuació, celebrat aquest cap de setmana. Enguany es celebrarà la segona edició de la tercera diada castellera de Santa Tecla. L’actuació comptarà amb les dues millors colles de la ciutat, la Colla Jove i els Xiquets, i dues de les colles més potents del món casteller. L’objectiu d’aquesta diada, segons l’Ajuntament, es convertir aquesta actuació en una cita de referència del calendari. Els Minyons de Terrassa asseguren el tres i el quatre de nou amb folre, i el tercer castell podria ser una estructura de gamma extra encara sense concretar. Més clar ho tenen des de la Vella de Valls, que arribaran a Tarragona amb dos objectius clars: el quatre de nou amb el pilar i el tres de vuit per sota. Així ho explica el seu cap de colla, Raül Martín. Pel que fa a les colles de la ciutat, la Jove intentarà aconseguir el cinc de vuit i el tres de nou amb folre. Els Xiquets de Tarragona, per la seva banda, centraran els seus esforços en el quatre de vuit amb l’agulla. Precisament els matalassers són l’única colla de la ciutat que han actuat aquest cap de setmana. Ahir a Torredembarra els Xiquets van descarregar el tres i el quatre de vuit, a més del cinc de set.

Redacció Tarragona Ràdio